Nieuws

Gaat dat nog steeds met de hand?

Met een micrometer in de hand staan bovenleidingmonteurs ’s nachts op de ladder om de dikte van de rijdraad te controleren. Is de rijdraad dikker dan 7,5 mm? Lees meer..

Over de drempel: vakmensen van VolkerRail

Dagelijks bezoeken tientallen vakmensen Railcenter. Deze keer vragen we aan Jan Vos en Frans Kortenaar wat zij vandaag op onze unieke locatie doen. Lees meer..

Vernieuwen Technisch vakmanschap

Eind vorig jaar hebben ProRail, railAlert, Railcenter en een aantal spooraannemers een start gemaakt met het vernieuwen van Technisch vakmanschap. Nu, begin 2017 pakken we door.

Emplacement in dienst tijdens storing

ProRail heeft vorig jaar een nieuw beveiligingssysteem voor emplacementen…

Studenten op onderzoek!

Vandaag hebben studenten van de minor Railtechniek hun presentatie gehouden over het project ‘Realisatie aansluiting spoorlijn Emmen – Groningen op de bestaande infrastructuur’.

Deel 3 van 3: Gluren bij de buren

Railcenter wil mensen optimaal laten leren met de meest efficiënte leermethoden. Hoe doen anderen dit? In drie werkbezoeken doen we ideeën op door te ‘gluren bij de buren’. Deel 3: De onbegrensde realiteit bij Twinsense

Deel 2 van 3: Gluren bij de buren

Railcenter wil mensen optimaal laten leren met de meest efficiënte leermethoden. Hoe doen anderen dit? In drie werkbezoeken doen we ideeën op door te ‘gluren bij de buren’. Deel 2: Strukton Rolling Stock te Enschede

Deel 1 van 3: Gluren bij de buren

Railcenter wil mensen optimaal laten leren met de beste leermethoden. Hoe doen anderen dit? In drie werkbezoeken doen we ideeën op door te 'gluren bij de buren'. Deel 1: Opleiders in de schoolbanken…

Adieu 2016, welkom 2017

December. Traditioneel de tijd om de balans op te maken van het afgelopen jaar en vooruit te blikken naar wat komen gaat. Voor Railcenter geldt 2016 zelfs als een historisch jaar. We hebben een nieuwe naam: Railcenter.

Video, da's duidelijk

Uit onderzoek blijkt dat ongeveer de helft van de mensen zelden of nooit een handleiding leest. En zeg nou zelf: waarom zou je een handleiding lezen, als de uitleg via een instructievideo in drie minuten kan?

Een dag bij Railcenter

Bij Railcenter komen dagelijks veel mensen over de vloer. Ze weten ons te vinden voor het volgen van een opleiding, het afleggen van examens, om onderzoek te doen, het uitvoeren van testen, bijeenkomsten en meer.

Werk jij al bij het spoor?

We horen en lezen er allemaal over: het tekort aan goed geschoold technisch personeel in de spoorsector. Hoe gaan bedrijven in de railinfrasector om met dit arbeidsmarktvraagstuk?